3/12/2010

Jeden můj pracovní den

Tedy asi hodně lidí moc nezajímá co a jak se děje u mě v práci , ale já se rozhodla vykecat ;-)
Normálně denní služby sloužím , jen o víkendu , protože v týdnu nemám hlídání děcek ,ale vyjímečně, protože měl Fanda prázdniny mohla jsem si dovolit ten luxus a jít na denní směnu i ve všední den.
Pracujeme od sedmi ,ale ráda chodím dřív a tak můj nástup v 6.30 na pracoviště byl víc než , jen řízení prozřetelnosti , stačili jsme si akorát narychlo předat službu a už to jelo , honem vypravit paní L. na vyšetření saniťák značně nerudný již stojí ve dveřích a tváří se , že jen on pracuje a všichni ostatní se jen dloubou v nose , rychle tedy píchnout paní injenkci na bolest a proti zvracení zamávat popřát hodně štěstí a už sjíždí výtahem na nosítkách do přízemí . Já tedy klidná pokračuji ve své práci , připravit ranní ordinace zkontrolovat opiáty a připravit infuze , pak oběhnout pokoje všechny pozdravit , zjistit , jak se cítí , jak jim je a zda se neobjevily nějaké nepředvídatelné komplikace. A už zvoní telefon je tu snídaně , rychlé rozdělení na jednotlivé talířky , což tedy dělají mé kolegyně a vyjíždíme , holky se snídaní já s ranní ordinací a vším potřebným , vše rozdáno a jdeme pomoci těm co se sami nenajedí . V 8.20 je hotovo a rychle se domlouváme na ranních hygienách , kdo bude chtít dnes sprchu , kdo se chce koupat a koho dnes radši umyjeme jen na lůžku , mezitím dorazí naše paní doktorka a honem doháníme ordinace dle potřeb lidiček , vše potřebné hotovo paní doktorka na ranní hlášení a my na hygieny . Já s jednou s děvčat vyrážím na těžší pacienty , protože mají většinou také daleko víc převazů a co si budem povídat jeden takový človíček zabere tak hodinku čistého času . Jedeme pokoj za pokojem v mezičase odbíhám a kontroluji zbylé pacienty zda je vše v pořádku , již od rána vím , že hned asi pět pacientů je na tom opravdu špatně , rodiny jsme již informovali , střídáme se u nich a tak jen pobíhám a kontroluji zda jim nic neschází a zda s nimi někdo je , k paní C. dorazila rodina , manžel i oba synové , pohovoříme spolu o stavu paní C. , dovedu je na pokoj a pochopitelně ujistím , že jsme tu pro ně a kdykoli by potřebovali můžou zazvonit hned přijdeme .
Tohle vše během dopoledne , je 11.30 doplňuji další ordinace připravuji polední ordinace a připravuji pro lékařku vše potřebné k punkci ascitu paní B. , jsme s lékařkou domluvené , že hned po obědě ještě před společným odpoledním hlášením dáme paní premedikaci , aby pro ní byl výkon co nejméně zátěžový , a je tu poledne , oběd přijíždí v boxech a vyrážíme rozdat obědy polední medikace a krmení .
Hotovo je 13.00 , honem se vrháme na oběd , tedy svůj , zámerně píšu vrháme , protože už máme vážně všechny hlad a navíc času vážně není dost , nějak ten den potřebujeme nafouknout , dozvídáme se od soc pracovníka , že bude příjem paní je ve velmi vážném stavu a na dvoulůžák jí dát nemůžeme , do přízemí také ne na to není dost mobilní , přesvědčujeme proto paní V , aby uvolnila svůj pokoj , sice ne zrovna z nadšením , ale svolí a tak honem stěhujeme , abychom stačili
pokoj uklidit vydesinfikovat ,mno prostě připravit pro příjem , je 14.00 paní H. se rapidně zhoršila , znova urgujeme manžela , pozdě paní H ve 14.15 zemřela , všechny jsme smutné , hlavně proto , že víme že pan H měl k paní velmi silný vztah , dlouho se o ní staral doma a chtěl být u ní až do konce , nestačil to , dorazil "až" ve 14.30 srdceryvně pláče u lůžka paní H a aani jedna z nás není schopná zadržet slzy a tak jen taktně opouštíme pokoj a dáváme panu H prostor k rozloučení s paní H.
Mnoa já se fofrem vracím k práci která je moje , honem vyměnit lineární dávkovače pískají hned dva jak o život a já nějak nestíhám , chystáme se na poslední koupel na lůžku pana D a kompletní převazy , víme , že je to na dlouho a tak ještě kontroluji pokoje , jo mezitím opravdu proběhlo hlášení , byla aplikována premedikace , napíchnut ascites a paní doktorka sedí u paní B. a kontroluje její stav ;-)
je 15.15 zvoní zvonek pokoje 13, asi tuším co mě čeká na pokoji č13 sedí rodina u paní C. ano zemřela , co víc si přát i když ve spánku nenabyla vědomí za celou dobu přítomnosti rodiny přesto jí po celou dobu drželi za ruce a jen tiše plakali, teď již pláčí nahlas , je to táááák smutné, kolikrát mi už proběhlo hlavou za dobu mé práce zda existuje nějaké potom , jaký to má všechno smysl , proč musí lidé tolik trpět ....a mnoho dalšího , doufám , že se vše snad možná , dozvím a že tu vážně nejsme jen na udržení rodu , což tedy já plním statečně pokud je tedy tohle můj jediný úděl a úkol , udržení rodu , pak já mám tedy splněno ;-)
Ale zpět k práci domlouváme se s panem C zda má pro paní C oblečení má , jdeme tedy s kolegyní a oblékáme a upravujeme paní C zapalujeme svíčku a zveme rodinu, ať se jde ještě naposledy rozloučit .
Zatím pan H. zavolal syna a společně jedou pro oblečení , trvá na tom , že až se vrátí oblékne manželku sám , snažím se mu to vymluvit ,ale zatím je neústupný , odchází .
Je 16.30 už jsme vážně utahaná obíhám pokoje kontroluji zda je vše v pořádku a přepojuji infuze a vrací se pan H. již s oblečením ustoupil od úmyslu , že paní obleče sám , ale trvá na tom , že nám pomůže atak jdeme , oblékáme paní a lůžko , poté jí svezeme dolů i s rodinou do místnosti posledního rozloučení , večer ještě přijede dcera s ciziny a tak se rodina ještě jednou rozloučí tam.
Jen co odjede pan H. honem naháníme čas a odvážíme dolů i paní C. , tak a fofrem nahoru uklidit oba pokoje ať druhá směna nemusí dělat naší práci a jetu večeře pokoje ještě nejsou ani zdaleka uklizené , příjem nebude to se dozvídáme až teď a tak jdeme za ukřivděnou paní V. , když jí vidím vím , že to nejde jinak prostě jí na přízemí do zítra nenecháme a tak ještě honem stěhujeme paní V. a pak rychle rozdat večeře , večerní ordinace , nakrmit , je 18.45 , mno vzhledem k tomu , že mi pracovní doba končí v 19.00 je mi jasné , že to prostě nemůžu stihnout , holky rychle douklízejí pokoje a já jdu předat hlášení noční službě , ovšem jen ústně , kolegyně přebírá službu a já se vyrhám na papíry , každá sestra ví o čem mluvím , dokumentace je totiž maximálně důležitá a tak hory papírů za celý den přímo řvou , ano mám hotovo je 20.37 minut vlak mi ujel , tak si ještě v klidu vařím kávu a sedím . Co vám budu povídat je to práce , ale já jí vážně miluju a i když jsou takhle šílené dny a kolikrát i noci , já bych neměnila !!!!!

Žádné komentáře: